Danes trendi prečkajo meje hitreje kot kdajkoli. Nič presenetljivega, saj tudi ideje krožijo s svetlobno hitrostjo. Ne glede na to, kako lokalno podjetje deluje in komunicira, se splača vsaj pogledati čez ograjo. Ker si danes redko kdo lahko privošči, da je lokalno okolje njegov edini bazen rasti in razvoja, uspeha in napredka.
Ko je govora o trendih, se pogosto najprej sproži dilema – Ali smo že prepozni? Je trend že v upadu in smo ga zamudili? Kateri trend je sedaj najbolj aktualen in ga moramo ujeti? Tovrstna vprašanja so odveč, saj so v resnici nepomembna. Ni pomembno biti prvi, temveč tisti, ki je trend najbolj uspešno prilagodil.
»Adapt. Apply. Win.« je zlato pravilo, ko gre za svetovne trende. Svojo energijo in kreativnost je treba osredotočiti na adaptacijo svetovnega trenda v svojem lokalnem okolju. Ključno vprašanje je torej: Kako lahko globalni trend prilagodim in inovativno uporabim pri komuniciranju v svojem okolju?
GLOBAL TREND x LOCAL CONTECT = (G)LOCAL INNOVATION
Adaptacija je ključ do uspeha. Prepoznati potrebe podjetja, zastaviti cilje in jih korak za korakom uresničevati s strategijo, ki upošteva globalne trende, vendar z inovativnostjo in kreativnostjo prilagojene na okolje oz. okolja, kjer podjetje deluje.
Kako to poteka v praksi?
Poglejmo na primeru globalnega trenda, imenovanega new normal, ki se je razširil iz Amerike. Ker je družbena odgovornost ‘must have’ oz. ‘must do’ za ugledna in uspešna podjetja in blagovne znamke, je trend new normal tista nadgradnja, ki kreativno provocira in razbija ustaljene norme.
Trend izziva stereotipe, družbene norme, ustaljene vzorce in tradicionalno mišljenje. Prisega na raznolikost, svobodo in podpira posameznike in ljudi, ki si želijo spremembe.
Primeri:
- Ameriško podjetje J.C. Penney (pohištvena branža) iz Teksasa je na materinski dan, ki mu je sledil še dan očetov, šokiralo z objavo oglasa z istospolno družino in javno izkazalo podporo.
- McDonald’s je v Taiwanu novo kampanjo za McCafe zgradil na zgodbi istospolno usmerjenih in se pridružil borbi za pravice gejev
- Zara je lansirala prvo ‘Ungendered’ linijo oblačil, ki niso razdeljena na moške in ženske kroje – enaka oblačila za oba spola.
- PayPal je načrtoval otvoritev novega centra v Severni Karolini na jugu ZDA, ki bi prinesel novih 400 delovnih mest. Oblast je v javnost dala nov zakonik, ki omejuje pravice istospolno usmerjenih, biseksualcev in transvestitov. Ker je to v nasprotju s vrednotami in politiko PayPala, je družba umaknila svojo ponudbo za otvoritev centra in jasno izrazila nestrinjanje z novim zakonom.
- Ferrero je v duhu imigrantskega dogajanja in letošnjega nogometnega prvenstva Euro 2016 vsem znanega, modrookega in svetlolasega dečka s čokolade Kinder zamenjal z 11 obrazi, ki pripadajo nemški nogometni reprezentanci. Na čokoladi so fotografije igralcev iz otroških let.