SEO je lahko zabaven in zanimiv, lahko pa nam v digitalnem marketingu močno zagreni življenje. Google je še vedno glavni iskalnik, saj dosega več kot 3,5 miljard iskanj na dan. Kje na Google iskalniku boste, je odvisno od vaše spletne strani, njene kvalitete, vsebine in Googlovega algoritma.
Google uporablja za rangiranje spletnih strani v svojem iskalniku poseben algoritem, kateri v celoti javnosti ni poznan, so pa znane določene smernice, katere moramo na spletnih straneh upoštevati. Google svoj algoritem stalno spreminja, približno 1x na leto pa javnosti izda večje spremembe, katere moramo upoštevati, če ne želimo izgubiti svoje pozicije na isklanikih. V digitalnem svetu velja, če nisi na Googlu, potem te ni oz. moraš biti vsaj na prvih 3 straneh, če želiš, da te potencialne stranke najdejo.
Kako priti čim višje?
Dejavniki, ki jih Google upošteva se skozi leta leta spreminjajo, nekatere stvari Google začenja zanemarjati, nekaterim dejavnikom pa povečuje njihovo vrednost.
Kaj je bilo pomembno in izgublja svoj pomen?
Nekateri dejavniki bodo po napovedih v prihodnosti izgubljali pomen, to sicer ne pomeni, da bodo popolnoma izločeni iz Googlovega algoritma, ampak bodo samo manj cenjeni. Med te dejavnike strokovnjaki uvrščajo:
- Page Rank: Page Rank na uvrščanje strani nima več vpliva, lahko pa iz njega izvemo ali je stran pravilno vzdrževana in kvalitetna
- Starost domene: do sedaj so imele starejše spletne strani prednost pred novo postavljenimi zaradi te postavki, ki pa jo Google sedaj ukinja in s tem pripomore k boljši poziciji novejših spletnih strani
- Družbena omrežja: glede te postavke so mnejna deljena, vsekakor pa zaradi lahkega prirejanja števila deljenj na družbenih omrežjih, ta postavka iz vidika Googla izgublja pomen
- Backlinks: vhodne povezave Google sicer še vedno upošteva, vendar pa jim ne daje več tolikšnega pomena. Dandanes je dobro imeti do nekje maksimalno 75 izhodnih povezav, kar se mogoče sliši veliko ampak te povezave se hitro nakopičijo.
Kako bomo gradili na poziciji spletne strani v prihodnje?
Google si želi spletne strani, ki so prilagojene za lažjo in učinkovitejšo uporabo na mobilnih napravah. Če bo vaša spletna stran od 21. aprila 2015 prilagojena za mobilne naprave oz. v responsive designu, bo to menilo veliko prednost pri razvrčanju oz. povedano drugače, Google bo »kaznoval« vse spletne strani, ki niso prilagojene brskanju preko mobilnih naprav. Obsežnost te spremembe se kaže tudi v tem, da je Google preko svojega orodja Google WebMaster Tool že začel upozarjati skrbnike spletnih strani, ki ne ustrezajo novemu algoritmu.
Kaj moramo še zagotavljati za boljše pozicioniranje na iskalniku:
- Čas na strani: Čas, ki ga uporabniki porabijo na vaši spletni strani, bo postal eden pomembnejših parametrov, po katerih bo Google ocenjeval kvaliteto vaše vsebine
- Bounce rate: Google bo še vedno pozoren na bounce rate, visok bounce rate pri Googlu ni najbolj zaželjen, je pa odvisno od namena spletne strani
- Osveženost vsebin: vsebine morajo biti redno ažurirane
- Responisive design: najpomembnejše je, da je spletna stran prilagojena za brskanje na vseh mobilnih napravah
- Poštenost: uporabniki si želijo poštene in ne lažne vsebine
- Multimedia: uporabniki si na spletnih straneh želijo multimedijske vsebine, kar pomeni, da so na spletni strani tudi videi
Google torej svoje algoritme nenehno spremenija in če želimo biti vedno najboljši, jim moramo nenehno slediti in se jim prilagajati.