Video produkcija
Video vsebine so med najbolj stranskimi taktikami s katerimi lahko tržimo različne storitve, produkte in ideje.
● Delujejo dobro v dolgi in kratki obliki – od par sekundnih posnetkov na socialnih omrežjih do celovečernih dokumentarnih filmov,
ter vseh dolžin vmes.
● Lahko so samostojne izjave ali daljše serijske vsebine, ki se odvijajo tekom določenega obdobja.
● Video vsebine lahko na vseh platformah – od spletnih strani, blogov, elektronskih sporočil ali drugih kanalov, kot so: Youtube,
Vimeo ali kot prezentacije spletnih seminarjev.
● Zelo so primerni tako kot za namizne računalnike kot za mobilne naprave.
● Z dodatno vsebino jih lahko obdelamo in nato ponovno uporabimo.
● Lahko so dostopne mnogo let, ali objavijo v obliki objave v živo.
● V trenutku se lahko deliljo po družabnih omrežjih, kot so FaceBook, Twitter, Instagram, Snapchat…
Tudi raziskave Cisco-a kažejo, da bodo videi do leta 2019 predstavljali 80% vodilni faktor vsega spletnega prometa. (vir: https://goo.gl/hD8yEG )
Zato je vedno večja uporaba video vsebin smiselna.
Kaj obsega video produkcija in kaj je najbolj pomembno?
Video produkicija je razdeljena na 3 sklope, oziroma bolj natančno na 4 faze.
1. Predprodukcija
Največji del celotnega procesa, saj obsega skoraj polovico časa. V 1 fazi se naredi zasnova koncepta, napiše scenarij, dobi se potrditev s strani naročnika. Nato nastopi faza 2 , kjer se izbere ekipa, igralci, lokacije, rekviziti in uredi ostala logistika produkcije.
2. Produkcija
Snemanje videa na izbrani lokaciji. To je del faze 3 in predstavlja četrtino časa celotne produkcije. V tej fazi se tekom dneva ali tudi več dni posnamejo vse vsebine na eni ali več lokacijah.
3. Post produkcija
V zadnji, 4ti fazi nastopi post produkcija. Tukaj se posnetki sestavijo v pravilno zaporedje, dodajo se vizualni efekti, grafike, zvok in na koncu se naredi še barvna korekcija. Po vseh končnih popravkih se video izvozi video formate primerne za distribucijo.
Produkcije so lahko večjega in manjšega obsega. Ne glede na velikost pa je moramo biti pozorni predvsem na prvi del, oziroma pred-produkcijo, saj neuspešno planiranje je planiranje neuspeha.
Primer različnih tipov video produkcij:
● Foodstyling, Olja Gea: https://www.youtube.com/watch?v=Oza0NDKWd2c
● Virtualno okolje, Hladilnik Gorenje Retro Special Edition: https://www.youtube.com/watch?v=-vkmzhIPG8I
● Linija izdelkov, Gorenje Chef’s Collection: https://www.youtube.com/watch?v=hfEyCrUfAMY
● Kobinacija 3d renderja in videa, Vzajemna Zdravstvena polica: https://youtu.be/gAYiASx4yS0
Kako do dobrih video vsebin?
Vsak projekt je na nek način unikaten, ponavadi se pojavijo kakšne nepredvidene težave.
Takrat se poizkusimo držati prvotnega načrta, ampak ne z glavo skozi zid. Dobro je poizkusiti nove rešitve, drugačne pristope. Saj le tako lahko pridemo do rešitev, do katerih drugače ne bi prišli. Te nam ne le časovno ampak tudi vsebinsko lahko dodatno izboljšajo projekt. Vse te izkušnje pa potem prenašamo na naslednje projekte, kateri postajajo vedno boljši.
“Ne pride daleč, kdor gre kar naravnost” – Problemi naj bodo izzivi za našo rast.