Ste že kdaj sestavljali pohištvo? Dokler je razumljivo, v kakšnem vrstnem redu sestaviti dele, je lahko.
Sedaj si predstavljajte celotno kuhinjo z dodanimi predalniki in otokom. Mučite se že s tem, da ugotovite, kateri deli so samo embalaža. Zrahljati morate nekaj delčkov, ker so zlepljeni skupaj na napačnih delih. Nekaj kosov je umazanih in določeni vijaki tako zarjaveli, da jih je treba zamenjati.
Urejanje prvega osnutka je podobno sestavljanju take kuhinje. Potrebuje preurejanje, čiščenje in glajenje. Spisati je treba manjkajoče dele in zavreči odvečno besedilo.
Ponovno pisanje besedil, v katere vložite toliko truda, je boleče. Najljubši stavki so odvečni, iskanje prave besede pa celovit revizijski proces.
Po drugi strani pa je urejanje besedil tudi zanimivo. Ponovno odkrijete svoje prvinske ideje, poskrbite za jasnost in preprostost. Vaše besedilo je privlačnejše, verodostojno in prepričljivo.
Procesi urejanja
Osnovna naloga je, da je besedilo celovito. Ne izpuščajte pomembnih prodajnih sporočil.
- Prepričajte se, da niste izpustili nobenega od pomembnih značilnosti storitev ali izdelkov.
- Preoblikujte lastnosti izdelka v privlačne koristi. Te pojasnjujejo, kaj vaša storitev ali izdelek doprinese vaši stranki. Kupec želi vedeti, kaj ima od tega.
- Poudarite težavo, ki jo rešujete. Same prednosti in tehnične lastnosti sčasoma postanejo dolgočasne. Popestrite besedilo s poudarjanjem težave, ki jo pomagate rešiti.
- Ne zanemarite opisov slik. Vsebujejo ključne besede?
- Analizirajte vsako podstran. Vsaka podstran mora imeti preprost naslov in jasen CTA. Prepričajte se, da obiskovalci vaše spletne strani vedo, kaj morajo storiti in zakaj.
Obiskovalci si ne vzamejo časa za preučevanje vaše spletne strani. Ne berejo besedil, temveč preletijo naslove in poudarke, preden se odločijo o naslednjem kliku. Pomagajte jim z optimizacijo besedil.
- Vsaka podstran naj ima jasen naslov.
- Podnaslovi naj pritegnejo in vodijo bralce.
- Besedila oblikujte v sezname, ki jih je lažje preleteti.
- Najpomembnejše informacije naj bodo na začetku.
- Besedilo naj bo verodostojno in prepričljivo.
Prepričevanje
- Preverite raven vpletenosti. Je vsebina prilagojena ciljnemu obiskovalcu ali vam?
- Predstavljajte si, da se pogovarjate z vašim idealnim bralcem. Je besedilo primerno?
- Bodite natančni. Splošne trditve so manj verodostojne kot dejanske karakteristike.
- Spremenite suhoparne številke v nekaj, kar si bralec lažje predstavlja, npr.: površina je x m2, kar je enako velikosti 4 teniških igrišč.
- Stopite korak nazaj in si ponovno preberite vaše besedilo. Kje dvomite v lastne besede? Morda lahko dodate citat zadovoljne stranke ali rezultate testa?
- Razgibajte pusta besedila. Izbirajte čutne in čustvene izraze, ki so prepričljivejši in si jih bralec bolj zapomni.
- Bralcem ponudite razlog, zakaj nekaj storiti. Dobili boste več možnosti, da bodo sledili vašemu nasvetu.
In za konec
Skrajšajte besedilo. Brišite odvečne stavke. In jih nato še malo pobrišite. Bralci vam bodo hvaležni, posledično pa bo višja tudi konverzija.
I am a lousy copywriter, but I am a good editor. So I go to work editing my own draft. ~ David Ogilvy