Starejšim od 21 let dostop prepovedan.
»Kako bi bilo, če bi Facebook iz leta 2004 lahko prenesel v 2016? In bi celotno vsebino uporabnikovega profila sestavljali izključno video posnetki?«
To se je nekega dne spraševal 19 letni čudežni deček Facebooka Michael Sayman.
Kmalu za tem je luč ugledala aplikacija »Lifestage«, samostojna iOs aplikacija za starostno skupino pod 21 let, ki jo je Facebook predstavil pretekli teden.
Ste žalostni ali veseli? Kaj vam je v tem trenutku všeč oz. vam ni všeč? Kdo so vaši najboljši prijatelji? Kako plešete? Aplikacija vam sproti postavlja ta in podobna vprašanja, vi pa nanje odgovarjate izključno z video posnetki. Lifestage pretvori vaše posnetke v video profil, katerega si lahko vaši prijatelji nato ogledajo.
Aplikacijo si lahko prenese vsakdo, vendar bodo uporabniki, ki so stari 22 let ali več, lahko videli le svoj profil. Aplikacija je namreč v prvi vrsti namenjena srednješolcem, da se tudi virtualno družijo in spoznavajo svoje sošolce.
NAZAJ K OSNOVAM
Aplikacija Lifestage se vrača k osnovnemu namenu, ki je v pogon spravil mogočni Facebook – povezati sošolce in predstavnike različnih šol med seboj.
Ko se prijavite v aplikacijo, se ne vpišete s svojim Facebook profilom, temveč le izberete svojo srednjo šolo. S tem dobite vpogled v video profile oseb na vaši šoli ter profile ljudi iz šol v bližini. Za še večjo viralnost vam bo Lifestage prikazal ostale osebe le, ko aplikacijo uporablja vsaj 20 ljudi na vaši šoli. Na ta način poskrbi, da kot prijavljeni uporabnik prepričate tudi svoje prijatelje, da si naložijo in začnejo uporabljati aplikacijo. Tako se aplikacija približa osnovnemu principu, na podlagi katerega so nastala prva družbena omrežja: družbena omrežja so namreč neuporabna, če ne poznate nikogar, ki jih uporablja.
VAŠE ŽIVLJENJE NA ODRU
Za izgradnjo Lifestage-a, Sayman pravi »vrnil sem se k osnovam in pogledal Facebook iz leta 2004. V tem času sem bil v drugem razredu.« Takrat vam je Facebook ob zagonu prikazal vaš osebni profil, ne pa ‘News feeda’. Lifestage deluje podobno. Aplikacija vam bo postavila kup vprašanj o vašem življenju, na katera boste lahko odgovorili z videi. Na več vprašanj kot odgovorite, več novih boste ‘odklenili’.
V ‘Feedu’ boste lahko videli ljudi iz svoje šole, ki so pred kratkim posodobili profile, in bolj podrobno pogledali njihove video odgovore na posamezna vprašanja. Za ‘igrifikacijo’ je poskrbljeno tako, da so ljudje razvrščeni po višjih stopnjah, če so izpolnili več vprašanj na svojem profilu. Tisti, ki so svoj profil pred kratkim posodobili, so označeni z emojijem s sončnimi očali, medtem ko ostali, ki niso aktivni, prejmejo emoji kakca.
STOPI V STIK DRUGJE
V aplikaciji Lifestage ni mogoče stopiti v kontakt s svojimi prijatelji. Kot pojasnjuje Sayman: »Tako jaz kot moji prijatelji uporabljamo že ‘milijardo’ različnih aplikacij za sporočila. Zakaj bi imeli še eno tako aplikacijo? Zdi se mi samo moteče.«
Namesto tega je uporabniku pod imenom na voljo vrstica ‘Reach me’ [‘Stopi v stik’], kjer lahko navede svoje uporabniško ime na Snapchatu ali Instagramu oziroma kakšen drugi kos informacije.
V BOJ PROTI SNAPCHATU
Lifestage je poskus Facebooka za ponovno pritegnitev pozornosti najstnikov, ki v vse večjem številu uhajajo na druga družbena omrežja, predvsem Snapchat.
Tukaj pa se postavlja vprašanje, koliko je Lifestage pri tem uspešen. Že promocijski materiali aplikacije namreč v vrstici ‘Reach me’ prikazujejo napis ‘Snapchat me’ [‘Poveži se z menoj na Snapchatu’], kar je za aplikacijo lahko dvorezen meč.
Za nekoliko grenek priokus ob poskusu lansiranja nove aplikacije poskrbi tudi dejstvo, da je imel Facebook v preteklosti smolo s samostojnimi aplikacijami, saj so številne – kot na primer Poke, Slingshot, Paper in Notify – že ugasnile.
Aplikacija Lifestage ima definitivno nekoliko drugačen svež pogled na prostor družbenih omrežij. Lahko rečete, da je vaš pes vaš najljubši hišni ljubljenček, da radi poslušate Metallico ali da je nekdo oseba, s katero se videvate. Vendar, ko to zajamete v video posnetek, dobi informacija popolnoma nove razsežnosti. To niso več zgolj generična besedila, temveč edinstveni video posnetki, ki resnično povedo zgodbo o tem, kdo ste.