Google Analytics je odlično orodje, a ne zna predvideti vaše poslovne strategije. Pomagajte mu.
Ustvarjalci spletnih strani si želimo postaviti učinkovito spletno stran, a ne za vas, temveč za vaše stranke. Ker pa ste vi strokovnjaki na svojem področju, mi pa spoštujemo vaše mnenje, potrebujemo z vaše strani pomoč na petih področjih, ki so bistveni za naše razumevanje vaše identitete.
Kot “vaše” pa ne mislimo zgolj ene osebe, ki skrbi za marketing ali objave na spletnih straneh. V mislih imamo možgansko viharjenje ekipe predstavnikov različnih oddelkov, vseh oseb, ki imajo ideje, želje in interes izboljšati rezultate podjetja, v katerem so zaposleni. Najpomembnejši med njimi so predstavniki lastništva in vodstva (ali vsaj oseba, ki je neposredno odgovorna za finančne rezultate podjetja) in predstavniki oseb, ki neposredno komunicirajo s strankami (trgovka v prodajalni, predstavnik poprodajnega supporta, upravljalec družbenih omrežij …). Želimo si tudi prisotnosti predstavnika prodaje, marketinga, skrbnika spletne strani, spletnega analitika, pisca vsebin …
1. CILJI
Razmislite, kakšni so poslovni cilji vašega podjetja (tako online kot offline) in s tem povezana pričakovanja spletne strani. Kaj je tisto, kar vam na kratek ali dolgi rok prinaša dobiček, vam pomaga optimizirati poslovni proces, znižati stroške ali zvišati kakovost vašega poslovanja, storitev ali produktov? Napišite kar koli vam pade na pamet, tudi če se vam na prvi pogled ne zdi relevantno. Napišite vsaj 10 poslovnih ciljev.
2. KLJUČNE PREDNOSTI
Katere so vaše ključne konkurenčne prednosti in zakaj mislite, da je tako? Zakaj obstajate?
Kaj lahko storite, da boste še boljši? Postavite se v vlogo svoje najboljše stranke in razmislite, zakaj naj bi se odločila za vas. Iztisnite vsaj 3 kjučne prednosti.
3. KONKURENCA
Kateri so vaši glavni konkurenti, ki vas motivirajo, da postajate še boljši, in zaradi katerih si hkrati pulite lase. Na katerih področjih vas prekašajo, na katerih pa ste boljši vi? Če imate več poslovnih dejavnosti, na vsakem področju pa imate druge konkurente, jih prosim segmentirajte. Vsaj 5 na dejavnost.
4. KLJUČNE BESEDE IN FRAZE
Razmislite, katere so ključne besede in fraze, za katere imate občutek, da vam prinašajo dobiček in pri katerih bi bili v iskalnikih radi uvrščeni čim višje. Bodite čim bolj specifični. Predlagajte jih 20.
5. CILJNE SKUPINE
Poznate svoje kupce? Kdo so? Segmentirajte jih v skupine in vizualizirajte tipičnega predstavnika te skupine. Opišite nam ga.
Pri vsakem vprašanju si skušajte zastaviti vsaj 3 ZAKAJ-e.
- Zakaj obstajamo? Zato, ker si želimo zaslužiti.
- Zakaj zaslužimo? Zato, ker nudimo odlične storitve.
- Zakaj nudimo odlične storitve? Zato, ker imamo na tem področju že preko 10 let izkušenj in smo se že ogromno naučili iz lastnih napak.
- Zakaj smo na trgu že preko 10 let? Zato, ker so naše stranke zelo zadovoljne z našimi storitvami, so nam zveste ter nas priporočajo drugim.
- Zakaj se vračajo? Zato, ker se z nami počutijo varne ter sprejete in ker dobijo točno to, kar si želijo in še več.
- Zakaj imajo tak občutek? Zato, ker nam je dejansko mar zanje in ker si želimo, da jih naša storitev osreči ali reši njihov problem.
Ko ne najdete več nobenega zakaj-a, veste, da ste prišli do pravilnega odgovora. Zato obstajate. In kaj lahko še storite, da pomagate tem ljudem, jih osrečite ali rešite njihov problem? Naredite to. Posledica tega bo, da boste zaslužili več.
Naša naloga je, da vaše odlične predloge natančno raziščemo, o njih razmislimo, predlagamo svoje in pripravimo strategijo nastopa ter komunikacije podjetja na trgu. Izdelali bomo predloge morebitnih izboljšav tako na spletnih straneh kot tudi na drugih prodajnih ali komunikacijskih kanalih in predlagali še druge smiselne poti do potencialnih kupcev.
Posebno pozornost velja nameniti spletni strani in najti načine, kako bi spletna stran lahko pomagala pri izpolnitvi offline ciljev. Razmisliti je potrebno, na kakšen način bomo zasnovali arhitekturo spletne strani in uporabniško izkušnjo, da si bo uporabnik želel izpolniti katerega od ciljev, in na kakšen način bomo merili rezultate. Na podlagi tega bomo lahko skupaj proces še naprej izboljševali oz. se prilagajali dinamičnim razmeram na trgu.
Naš skupni cilj je, da ponudimo vašim potencialnim kupcem maksimalno relevantno vsebino, odgovorimo na vsa njihova skrita vprašanja in jim ponudimo in prodamo to, v čemer ste vi najboljši. S skupnim sodelovanjem, deljenjem idej in stalnimi izboljšavami na podlagi izmerjenih rezultatov pa se bomo trudili, da skupaj prodamo še več vaših storitev in s tem pomagamo, osrečimo ali rešimo problem še več ljudem.
Dobra novica je tudi to, da na enak način razmišlja tudi Google, ki vse napore pri optimizaciji svojih algoritmov usmerja v to, da bo iskalnik kar najbolje razumel in pomagal ljudem. V to nagovarja tudi vse spletene v proces komuniciranja preko spletnih strani. Ampak to je že tema za naslednji prispevek…
Dragi naročniki, torej ne bomo več delali za vas, ampak vaše stranke.