V zadnjih letih podjetja, ki imajo spletne trgovine, intenzivneje posegajo po tehniki fotografiranja 360°. Razlog je priložnost, da s tem povečajo tržno vrednost izdelkov in dvignejo prodajo. Prednost 360° fotografije je namreč v boljši in sodobnejši virtualni izkušnji uporabnika z izdelkom na spletu, saj si ga lahko temeljito ogleda z vseh zornih kotov.
Kaj je 360° fotografija izdelka?
360° fotografija izdelka je rezultat procesa ustvarjanja serije fotografij s pomočjo specializirane opreme, ki vrti izdelek okoli ene ali več osi. Fotografije so nato urejene in oblikovane ter združene v celoto, ki na spletni strani uporabnikom omogoča interakcijo z virtualnim izdelkom. Mogoče so poljubne rotacije v vseh smereh, zato si izdelek lahko ogledamo z različnih zornih kotov in ga tudi približamo. S tem omogočimo vpogled v vsak detajl.
Primer fotografije 360°. Tekom procesa ustvarimo kar 72 fotografij, ki jih združimo v interaktivno celoto, da nastane reprezentativna fotografija izdelka. Fotografijo z lahkoto zavrtimo in si izdelek ogledamo z vseh smeri./animacija/
Kako lahko 360° fotografiranje izdelkov izboljša poslovanje?
Tehnika 360° fotografiranja je kompleksnejša od klasične in posledično tudi dražja, vendar prinaša prednosti, ki pozitivno vplivajo na posel. Trije tehtni razlogi, zakaj se odločiti za tovrstno tehniko:
o Poveča prodajo
360° fotografije izdelkov uporabniku omogočajo, da v celoti vidi vse podrobnosti, ki ga zanimajo na samem izdelku – nadomestimo potrebo po obisku trgovine in ogledu izdelka v živo. Uporabnik lahko zelo dobro oceni, ali je izdelek ustrezen zanj ali ne.
o Zmanjša vračilo izdelkov
Vračilo kupljenih izdelkov v večini prodajnih segmentov predstavlja veliko nezadovoljstvo, povečan obsega dela z urejanjem papirjev, naraščanje stroškov ter izgubo dragocenega časa tako za kupca kot prodajalca. 360° fotografija uporabniku omogoča izjemno natančen ogled izdelka, ponudi realnejšo virtualno izkušnjo ter s tem zmanjša možnost nezadovoljstva in napačne nakupne odločitve, ki lahko privede do vračila izdelka.
o Zagotavlja konkurenčno prednost
Zaradi konkurenčnega okolja je vsaka prednost in boljša uporabniška izkušnja naših strank na spletu več kot dobrodošla. S 360° fotografijami poživimo in nadgradimo spletno mesto ter uporabnikom dokažemo, da razumemo sodobne trende in si upamo stopiti korak pred ostale.
So vsi izdelki primerni za fotografijo 360°?
Seveda ne. Izdelki, ki so bolj enolični oz. enaki z vseh zornih kotov, npr. kartonska embalaža, klasični kozarci brez dodelav, krožniki ipd., s tovrstno tehniko fotografiranja ne bodo prišli bolj do izraza. Fotografija 360° je dodana vrednost izkušnje, če je izdelek zanimiv z vseh strani oz. ima pomembne detajle in dele, ki jih je treba izpostaviti, npr. prenosni računalniki, superge, očala, mali gospodinjski aparati ipd.
Koliko posameznik slik moramo ujeti za dobro 360° fotografijo?
Količina je odvisna od več dejavnikov:
o Kategorija izdelka
Če so izdelki preprosti in nimajo veliko funkcij na različnih straneh, je boljše uporabiti manj fotografij, npr. 24. Kompleksnejši izdelki s številnimi zanimivimi detajli na vseh straneh pa zahtevajo izdelavo več slik, npr. 72.
o »Zatikanje« vrtenja
Dejstvo je, da z večjim številom fotografij zagotovimo bolj tekoče vrtenje izdelka (interaktivni prikaz). Seveda pa je izkušnja odvisna tudi od izdelka, saj rotacija nekaterih izdelkov deluje tudi v primeru manj uporabljenih fotografij, pri drugih pa za kakovostno predstavitev potrebujemo več posnetkov.
o Čas nalaganja interaktivnega prikaza
Posamezna fotografija v 360° se giblje nekje med 60 kb in 100 kb. Preden si lahko uporabnik ogleda in poveča izdelke v celoti, se morajo naložiti vse fotografije. Čas nalaganja je odvisen od obsega slik. Če vsebuje animacija 24 slik, je čakanje krajše kot v primeru združenih 72 slik.
Klasična ali 360° fotografija izdelka – katera je boljša?
Ni boljše in slabše izbire, saj na vsako odločitev vpliva nešteto dejavnikov – od strateških do finančnih, od želja do potreb in dejanskih izdelkov. 360° fotografija ima svoje prednosti, saj uporabniku ponudi zanimivo in koristno virtualno izkušnjo z izdelkom, kar pomeni, da se potencialni kupec na našem spletnem mestu zadrži dalj časa, s čimer se poveča priložnost za vzpostavitev čustvene vezi z izdelkom.