10. in 11. 3. 2016 smo se udeležili konference InOrbit 2016, v Kongresnem centru Brdo pri Kranju. Dobro organiziran dogodek je postregel s pestrim izborm govorcev iz različnih držav. Med njimi je bil tudi produktni manager na Googl-u Stefan Schnabl, razvojni upravnik na Twitter-ju Anton Krasun in specialistka za YouTube Carolin Jahn. Dotaknili so se različnih tem, v nadaljevanju pa smo povzeli nekaj najbolj izpostavljenih nasvetov za povečanje obiska na vaši spletni strani.
1. NAVADA
Mnogo časa, skrbi in pa tudi denarja je lahko prihranjenega, če se pred pričetkom izdelave spletnega projekta izdela temeljita projektna dokumentacija, ki vključuje startegijo in plan izvedbe. V planu je potrebno zapisati odgovore na 5 ključnih vprašanj:
Zakaj to delamo?
Za koga to delamo – ciljna skupina?
Kaj – vsebina?
Kako – preko katerih kanalov bo vsebina posredovana ciljnim skupinam?
Načini meritev in prilagajanje različnim napravam.
Smiselno pa je tudi upoštevati zaporedje naštetih korakov, saj le na ta način zastavimo najbolj realen plan realizacije projekta.
Vsak od nas ima kakšno navado. Morda je jutranja kava in branje dnevnega časopisa ali pa ogled Facebook objav svojih prijateljev. To počnemo zaradi zabave ali sprostitve, saj v tem uživamo in nam to ne predstavlja napora. Zakaj nebi torej to izkoristili in uporabnika navadili na branje naših novic na spletu, naši e-sporočil, naših objav na blogu …
Kako pa lahko to dosežemo? Z dobro vsebino! Katere pa so oblike vsebine, ki so za uporabnike najbolj zanimive in prepričljive? Odprta vprašanja, zgodbe, ankete in seveda kritike. Vse te oblike spodbujajo uporabnika naj komunicira z nami. Bolj kot bo zanimiva vsebina, več uporabnikov nam bo sledilo in se vključevalo v pogovore, skozi katere pa bomo spet pridobili vse več idej za nove vsebine.
2. E-MAIL SPOROČILA
Če so nam uporabniki zaupali svoj e-mail naslov, potem pričakujejo naše sporočilo. Ne pozabimo izkoristiti vsaj naslednjih dveh trenutkov, da pošljemo sporočilo uporabniku: ob vpisu (zahvalite se uporabniku za njihovo zaupanje) in rojstni dan (ponudite mu še darilo). Na ta način boste uporabniku pokazali, da vam ni vseeno zanj.
Za graditev takega odnosa vam bo pomagala tudi velika količina podatkov o uporabniku, zato se ne bojte vprašati uporabnika po njegovih zanimanjih, saj mu boste na ta način ponudili vsebine, ki ga zanimajo. Vendar ga s takimi vprašanji ne napadite takoj, za začetek je dovolj, da vam zaupajo svoj naslov, vse ostale informacije pa lahko pridobite kasneje.
Že obstoječe uporabnike je potrebno negovati, saj je nove uporabnike mnogo teže pridobiti. Kako? Z njimi je potrebno vzpostaviti komunikacijo in jih poslušati in odgovarjati na njihova vprašanja in pripombe. Poskrbimo, da jim e-mail sporočila pošiljamo tolikokrat na teden, kot jih želijo in le z vsebino, ki jo pričakujejo. Seveda so dobrodošle tudi posebne ponudbe za zveste uporabnike.
3. MOBILNIKOM PRILAGOJENO
V veliki večini vsebino spletnih strani in e-mail sporočila uporabniki pregledujejo preko pametnih telefonov, zato je danes že obvezno imeti spletno stran in e-mail sporočila v prilagodljivem dizajnu.
Pri e-mail sporočilih je pozornost potrebno nameniti tudi količini vsebine. Saj ni potrebno, da v sporočilu napišemo čisto vse informacije. Poudari naj se samo ključne, seveda pa se doda povezavo na spletno stran, kjer uporabnik lahko pridobi več informacij o izpostavljeni temi.
4. NEUMNE VS. PAMETNE IDEJE
Naj bo ideja pametna ali neumna, v kolikor bo izhajala iz potreb uporabnikov, bo uspešna. Primer na prvi pogled neumne ideje je unboxing, kjer uporabniki kupijo izdelek in se posnamejo, ko ga odpirajo, med tem pa vse natančno opisujejo.
Pa je to res neumno? Poglejmo primer: Amazon Fire Phone: Unboxing & Review. Video bo zelo koristil tistim, ki bi si želeli kupiti telefon, vendar še niso povsem prepričani. Opis izkušnje iz videa pa mu bo verjetno olajšal odločitev. Pa primer pametne ideje – What’s up moms. Stran je namenjana mamicam, saj na njej najdejo nasvete za aktivnosti, hrano, reševanje problemov, nego …
Torej ko boste iskali idejo za vašo objavo, stran ali video, izhajajte iz potreb ljudi.
5. POVEČANJE OBISKA V SPLETNI TRGOVINI
Uporabnika pritegnejo navodila za uporabo, triki, recepti, uporabni nasveti… S takimi vsebinami povečamo ogled naše strani in boljšo uvrstitev znotraj iskalnika, kar pa pomeni večja možnost, da smo opaženi in posledično se poveča tudi promet na spletni trgovini.
Za primer lahko vzamemo spletno stran www.ties.com, spletna stran ima tudi spletno trgovino, ki prodaja kravate, na strani pa lahko najdemo vse mogoče nasvete za moškega – Moška akademija.
6. UGODEN ČAS OGLASA
Posamezni uporabnik je lastnik več elektronski naprav, s katerimi dostopa do spletnih vsebin: računalnik doma, morda tudi v službi, tablični računalnik in pametni telefon. Vzemimo za primer, da v tem hitrem načinu življenja uporabnik na poti iz službe išče letalske vozovnice za počitnice prek mobilnega telefona. Ko pa pride domov, nadaljuje z iskanjem na tabličnem računalniku.
V kolikor uspemo povezati, da isti uporabnik uporablja ti dve različni napravi, mu lahko ponudimo oglase za hotel, rent a car, izlete in poodobno povezane s destinacijo, ki jo je že iskal. In to je seveda pravi čas in okolje, da uporabnikom ponudimo to, kar ga verjetno v določenem trenutku najbolj zanima.
7. KLJUČNE BESEDE
Vsem je že dobro znano, da je pametno narediti raziskavo ključnih besed, ki so najbolj iskane na spletu in le-te vključiti na spletno stran (v vsebini, meta opisih, alt tekstih, url-ji …). Raziskavo je pametno izvesti večkrat in na ta način širiti nabor vključenih ključnih besed na strani. Saj nam služijo kot oporne točke, na katerih potem gradimo vsebino na spletni strani.
8. PLANIRANJE
Mnogo časa, skrbi in pa tudi denarja je lahko prihranjenega, če se pred pričetkom izdelave spletnega projekta izdela temeljita projektna dokumentacija, ki vključuje startegijo in plan izvedbe. V planu je potrebno zapisati odgovore na 5 ključnih vprašanj:
Zakaj to delamo?
Za koga to delamo – ciljna skupina?
Kaj – vsebina?
Kako – preko katerih kanalov bo vsebina posredovana ciljnim skupinam?
Načini meritev in prilagajanje različnim napravam.
Smiselno pa je tudi upoštevati zaporedje naštetih korakov, saj le na ta način zastavimo najbolj realen plan realizacije projekta.