Vizualna identiteta pritegne pozornost, a verbalna spodbuja interakcijo.
Družba postaja vse bolj vizualna. Pojavnost in komunikacija na trgu temeljita na vizualni identiteti, ki ji podjetja in blagovne znamke posvečajo največ pozornosti. Videz je prevzel primat in postal osnovno sredstvo za dosego pozornosti. A kaj zdaj – vsi smo lepi – katerega izbrati? Seveda – tistega, ki se zna pogovarjati in zna govoriti z nami.
Verbalna identiteta je enakovredna vizualni
Jezik je naše osnovno orodje komuniciranja, a mu marsikdo posveča premalo pozornosti. Učinkovita marketinška strategija vključuje definiranje tako vizualne kot verbalne identitete, saj so uporabljene besede, način in ton komuniciranja sredstvo diferenciacije od konkurence. Če uporabnika oz. potrošnika ne znamo zainteresirati za vključitev v dialog, bo poiskal drugega partnerja. Nemogoče je graditi pristno povezanost z uporabniki/potrošniki le na temeljih vizualne komunikacije – z besedami oz. jezikom dosegamo potrebno globino odnosa. Ni pomembno le, kaj želimo povedati, temveč moramo želeno vsebino izraziti tudi na primeren, prepoznaven in glede na identiteto blagovne znamke ustrezen način. A to še zdaleč ne pomeni korporativen in neoseben.
Humanizacija blagovnih znamk
Neosebna komunikacija je danes brez moči. Blagovne znamke imajo samo eno možnost – pokazati svojo človeško stran. In ta človeškost se skriva ravno v načinu in tonu komuniciranja. Uporabniki oz. potrošniki cenijo blagovne znamke, katerih pristop h komunikaciji temelji na transparentnosti, iskrenosti in osebnem načinu. Kdor želi prodati, se mora najprej pogovarjati. Da se lahko pogovarjamo, moramo poznati in razumeti jezik ter kontekst komunikacije oz. medij, kjer poteka dialog. Vzvišen, neoseben in korporativno uraden komunikacijski ton je dinozaver v sodobni komunikaciji, pred katerim ljudje najraje zbežijo.
Povej mi, kdo si, pa ti povem, kdo sem
Brez zaupanja ni pripadnosti. Da bi nam naši uporabniki oz. kupci lahko zaupali, se jim moramo približati, jih spoznati, graditi prijateljski odnos. Vizualna identiteta nam pomaga pritegniti pozornost, a verbalna spodbuja interakcijo in dialog. Jezik ima izjemen prepričevalni moment – lahko smo boleče iskreni, iskreno prijazni, prijazno strokovni, strokovno resni … Ne glede na komunikacijski ton in način, moramo ostati zvesti svoji verbalni identiteti na vseh kanalih.
Brez konsistentnosti ni rezultata
Konsistentnost verbalnega sporočanja je ključna – ko se definirajo ključne besede, sporočila, ton in način komuniciranja, morajo to upoštevati vsi vpleteni – od direktorja do prodajalca, od upravitelja družbenih omrežij do asistenta v klicnem centru. Ne glede na to, kje in kdaj pride uporabnik oz. kupec v stik z blagovno znamko, mora biti sporočilo ne le vizualno temveč tudi verbalno konstantno.
In ne pozabite – približati se uporabniku ne pomeni izgube kredibilnosti, je priložnost za bolj oseben in spoštljiv odnos, ki upošteva želje in potrebe.