Družbena omrežja so za mnoge velika neznanka. Kar je en dan na vrhuncu popularnosti, je lahko že naslednji dan stvar zgodovine. Tako na mikro nivoju viralnih trendov in vsebin, kot na makro nivoju celostne infrastrukture.
Samo omenimo nič kaj zavidljivo situacijo, v kateri se je znašel Metaverse. Ali nihanja na platformah, pri katerih lahko velik cunami sproži že ena sama objava (ali tvit).
Bolj kot smo povezani, hitreje se stvari spreminjajo. In če želimo ostati relevantni, se mora tudi krovna strategija komunikacijskega nastopa prilagoditi skladno z njimi. Na družbenih omrežjih tako v ospredje vse bolj prihaja fluidna strategija, v kateri postavimo dolgoročne trdne temelje, taktike pa nato prilagajamo digitalnemu dogajanju.
Čeprav prihodnosti ne moremo napovedati, pa lahko opredelimo tiste trende, ki bodo vsaj v začetku leta 2023 še naprej krojili podobo in komunikacijski ton na družbenih omrežjih.
PRISTNA (IN HITRA) VIDEO VSEBINA
Ne glede na to, ali se obrnemo na Instagram, TikTok ali druga družbena omrežja, video vsebine zasedajo glavni prestol. Vendar tu ne govorimo o visoko-produkcijskih video vsebinah, ki že spominjajo na kratke filme.
Sodobne video vsebine so prilagojene spremljanju na poti, so kratki video grižljajčki, ki ne zahtevajo veliko pozornosti, a vseeno pritegnejo z vsebino, načinom podajanja informacij in visoko zabavno vrednostjo.
V svetovnem merilu vrhunec interakcij dosegajo TikTok objave (več kot 4,6 % engagement rate), zelo dobro pa se obnesejo tudi Instagram Reels (2,1 % engagement rate) in YouTube Shorts. Podoben trend pa pričakujemo tudi v naslednjem letu.
INTEGRACIJA BLAGOVNIH ZNAMK V ŽIVLJENJE
Ko želimo nagovoriti uporabnika, moramo govoriti jezik, ki je njemu blizu. Že staro marketinško pravilo še kako prav pride v sodobnih okoljih družbenih medijev. Z razliko, da današnji uporabniki marketinške vsebine hitreje prepoznajo.
Družbena omrežja bodo v začetku 2023 vse bolj podprla avtentične vsebine, ki uporabniku prinesejo dodano vrednost, mu olajšajo življenje ali podprejo njegova prepričanja.
Od kakovostnega sodelovanja z vplivneži, dolgoročnih sodelovanj pri ustvarjanju vsebine in vpenjanja blagovnih znamk v specifičen način življenja, do novih formatov in vsebin, kot so podcasti in virtualna resničnost, ki uporabnika prek sekundarnih kanalov popeljejo v zgodbo blagovne znamke.
DRUŽBENO POSLUŠANJE
Pomemben del strategije na družbenih medijih je, kot smo že rekli, prilagajanje. Družbeno poslušanje (ang. social media listening) igra pomembno vlogo pri tem.
Na družbenih medijih ni enotnega recepta, kako uspeti. Zato je bistveno, da poslušamo svoje sledilce, spremljamo, kaj se o znamki govori, odkrijemo latentne potrebe in nanje z razvijanjem strategije odgovorimo.
Družbeno poslušanje gre torej korak dlje od monitoringa družbenih medijev, saj spodbuja, da ne samo odgovorimo sledilcem in jih angažiramo, temveč, da tudi razumemo potrebe in njihovo vez z znamko ter to uporabimo v nadaljnjih marketinških potezah.
Podaja nam odgovor ne samo kaj narediti, temveč tudi zakaj. Tako ostanemo relevantni in blizu skupnosti ter obenem sproti odkrijemo morebitne kritične točke in nišne priložnosti za komuniciranje.
META SHOPPING
Tudi nakupovanje se vse bolj preliva na področje družbenih omrežij. Meta nakupovalna izkušnja združuje vse stopnje nakupnega procesa, od navdiha in raziskovanja trendov do predstavitve izdelkov in samega nakupa.
Meta Shopping se tako integrira v samo virtualno družabno življenje uporabnikov, s priročno ponudbo neposredno na družbenih omrežjih. S funkcionalnimi orodji, kot sta Commerce Manager in Shops na Facebooku in Instagramu se nakupni proces prestavi že na samo točko in trenutek odkritja.
Kaj in kako bomo komunicirali na družbenih omrežjih je odvisno predvsem od narave blagovne znamke in skupnosti, ki smo jo ustvarili. Vsekakor pa so trendi 2023 pomembna izhodiščna točka pri snovanju komunikacijskega nastopa, ki ohranja visoko relevantnost v digitalnem okolju.