Leto 2023 bo leto hitrih odločitev in prilagoditev. Tudi na področju digitalnega marketinga. V svetu, kjer se prepletajo negotovosti, cene rastejo in trenja postajajo vse večja, je solidna marketinška strategija, ki dopušča veliko fleksibilnosti in prilagajanja, ključ do uspeha.
Globalni vs. lokalni trendi
Od porasta umetne inteligence (zvokovni asistenti, chatboti, AI video, AI art, …) in popolnega prehoda v sfero digitalnega (Metaverse) do ključnih vsebinskih poudarkov, ki potrošnika pritegnejo in ohranijo v naši komunikacijski sferi (zgodbičenje, inkluzivnost, ozko usmerjena segmentacija, video vsebine, …). Na globalni ravni se v digitalnem marketingu obetajo veliki premiki.
Ko beremo o trendih, velikokrat zabredemo v globoke teoretične analize, neoprijemljive prednosti in dolgoročne implikacije, ki pogosto nagovarjajo širši družbeni problem. Skratka, občutek dobimo, da bo digitalni marketing rešil svet, obenem pa ne izvemo nič konkretnega, kar bi trenutno koristilo naši znamki.
Zato smo se v tokratnem pregledu trendov za 2023 odločili, da izpostavimo operativno plat. Torej, katere so tiste aktivnosti, ki jih je vredno poznati in morebiti celo vključiti v digitalno strategijo 2023? Kateri trendi so relevantni za slovenski trg in se bomo z njimi srečevali tudi v 2023?
SEO trendi za 2023
1. Hitrost, hitrost in še vedno hitrost.
SEO optimizirana spletna stran je hitra, odzivna. Če smo pred 10 leti še bili pripravljeni počakati nekaj sekund, da se stran naloži, je to v letu 2023 nedopustno. Googlovi raziskovalci pravijo, da se uporabnikov bounce rate zviša za 32 %, če se nalaganje spletne strani podaljša iz 1 na 3 sekunde ter za 90 % ob podaljšanju na 5 sekund. Iz lastnih izkušenj lahko to tudi potrdimo. Hitrost seveda ni nov SEO trend, je pa tako pomemben, da ga ne smemo preskočiti.
2. Google Passage Ranking.
Dobra novica za vse z daljšimi spletnimi stranmi, ki pokrivajo več tem hkrati. Google že nekaj časa izvaja »passage ranking«, kar pomeni, da ne rangira samo celotnih spletnih strani, ampak vsako stran razbije na vsebinske sklope in te posamično rangira. Je to velika novost? Ne. Moramo zaradi tega spremeniti SEO strategijo? Tudi ne. Lahko pa izboljša pozicijo tistih strani, ki niso podrobno segmentirane.
3. Optimizacija Featured Snippets elementov.
»Featured Snippets« so kratki opisi in razlage, ki jih pogosto dobimo na vrhu Google iskanj, še pred prvim uradnim zadetkom. Gre za razlago, za katero Google meni, da bo odgovorila na naše iskanje. Mnogi strokovnjaki pravijo, da gre za kraljevsko pozicijo #0 v Google iskanju, ki je zelo zaželena, saj po analitičnih raziskavah dobi več kot 8 % vseh klikov.
Ta vsebina se avtomatično prikaže iz spletnih strani, ki jih Google izbere kot najbolj ustrezne. Najpogosteje gre za kratko objektivno razlago oziroma definicijo, seznam ali korake postopka.
Če želimo, da nas Google opazi in uporabi našo vsebino, moramo znotraj spletne strani določene dele vsebine optimizirati tako, da bodo ustrezale prikazu v »Feature Snippet« obliki.
Kako optimizirati vsebino za »Feature Snippet«?
- Kratka in jedrnata razlaga (približno 60 znakov).
- Jasno označeni koraki oz. elementi seznama.
- Posamezne korake ločimo z ustreznim headom.
- Vsebina mora biti uporabna in jasno odgovarjati na vprašanje (za katerega je predviden snippet oziroma ustreza točno določenim ključnim besedam).
- Pomaga tudi, če nad razlago ali koraki jasno naslovimo vprašanje, recimo »Kaj je X?« ali »Kako se naredi Y?«.
4. Vizualno iskanje.
Ena najbolj uporabnih implementacij umetne inteligence iz vidika iskanja je zagotovo iskanje na osnovi fotografije ali posnetka. Umetna inteligenca lahko na osnovi trenutno posnete fotografije v obsežni bazi vizualnega materiala poišče določeno stavbo ali znamenitost in poda več informacij o njej, v spletnih trgovinah najde čevlje, ki smo jih ravno zagledali na ulici in še mnogo več.
V prihodnosti bo vizualno iskanje, skupaj z zvočnim iskanjem, zagotovo postalo enakovredno (če ne bo celo prehitelo) vsem dobro poznano tekstovno iskanje.
5. Migracija na Google Analytics 4.
S 1. julijem 2023 se zaključuje obdobje trenutne verzije Google analitike (Universal analytics). Nadomestila jo bo nova, posodobljena različica – Google Analytics 4 (GA4).
GA4 je Googlovo najnovejše analitično orodje, ima novo kodo ter drugačen protokol merjenja in zbiranja podatkov, ki omogoča merjenje uporabnikov preko različnih naprav in platform. Velik poudarek daje na E-commerce, sloni na merjenju dogodkov (eventov) in vseh možnih konverzijah.
Stare verzije UA po navedenem datumu ne bo več možno uporabiti, zato je prehod na Google Analytics 4 račun bistven za ohranjanje kakovostne analitike na spletni strani.