BLOG

AV NEWSLETTER
E-NASLOV ZA NEWSLETTER

Vas zanima, kaj delamo? Najbolj zanimive, zabavne, igrive, poučne, uporabne in inovativne stvari! Prijavite se na naše simpatične novice in dovolite, da vas vsak mesec presenetimo.

Moji frendi. Moj Lifestage.
29. 8. 2016

Starejšim od 21 let dostop prepovedan.

»Kako bi bilo, če bi Facebook iz leta 2004 lahko prenesel v 2016? In bi celotno vsebino uporabnikovega profila sestavljali izključno video posnetki?«

To se je nekega dne spraševal 19 letni čudežni deček Facebooka Michael Sayman.

Kmalu za tem je luč ugledala aplikacija »Lifestage«, samostojna iOs aplikacija za starostno skupino pod 21 let, ki jo je Facebook predstavil pretekli teden.

Ste žalostni ali veseli? Kaj vam je v tem trenutku všeč oz. vam ni všeč? Kdo so vaši najboljši prijatelji? Kako plešete? Aplikacija vam sproti postavlja ta in podobna vprašanja, vi pa nanje odgovarjate izključno z video posnetki. Lifestage pretvori vaše posnetke v video profil, katerega si lahko vaši prijatelji nato ogledajo.

Aplikacijo si lahko prenese vsakdo, vendar bodo uporabniki, ki so stari 22 let ali več, lahko videli le svoj profil. Aplikacija je namreč v prvi vrsti namenjena srednješolcem, da se tudi virtualno družijo in spoznavajo svoje sošolce.

 

NAZAJ K OSNOVAM

Aplikacija Lifestage se vrača k osnovnemu namenu, ki je v pogon spravil mogočni Facebook – povezati sošolce in predstavnike različnih šol med seboj.

Ko se prijavite v aplikacijo, se ne vpišete s svojim Facebook profilom, temveč le izberete svojo srednjo šolo. S tem dobite vpogled v video profile oseb na vaši šoli ter profile ljudi iz šol v bližini. Za še večjo viralnost vam bo Lifestage prikazal ostale osebe le, ko aplikacijo uporablja vsaj 20 ljudi na vaši šoli. Na ta način poskrbi, da kot prijavljeni uporabnik prepričate tudi svoje prijatelje, da si naložijo in začnejo uporabljati aplikacijo. Tako se aplikacija približa osnovnemu principu, na podlagi katerega so nastala prva družbena omrežja: družbena omrežja so namreč neuporabna, če ne poznate nikogar, ki jih uporablja.

 

VAŠE ŽIVLJENJE NA ODRU

Za izgradnjo Lifestage-a, Sayman pravi »vrnil sem se k osnovam in pogledal Facebook iz leta 2004. V tem času sem bil v drugem razredu.« Takrat vam je Facebook ob zagonu prikazal vaš osebni profil, ne pa News feeda. Lifestage deluje podobno. Aplikacija vam bo postavila kup vprašanj o vašem življenju, na katera boste lahko odgovorili z videi. Na več vprašanj kot odgovorite, več novih boste 'odklenili'.

V Feedu boste lahko videli ljudi iz svoje šole, ki so pred kratkim posodobili profile, in bolj podrobno pogledali njihove video odgovore na posamezna vprašanja. Za 'igrifikacijo' je poskrbljeno tako, da so ljudje razvrščeni po višjih stopnjah, če so izpolnili več vprašanj na svojem profilu. Tisti, ki so svoj profil pred kratkim posodobili, so označeni z emojijem s sončnimi očali, medtem ko ostali, ki niso aktivni, prejmejo emoji kakca.

 

STOPI V STIK DRUGJE

V aplikaciji Lifestage ni mogoče stopiti v kontakt s svojimi prijatelji. Kot pojasnjuje Sayman: »Tako jaz kot moji prijatelji uporabljamo že 'milijardo' različnih aplikacij za sporočila. Zakaj bi imeli še eno tako aplikacijo? Zdi se mi samo moteče.«

Namesto tega je uporabniku pod imenom na voljo vrstica 'Reach me' ['Stopi v stik'], kjer lahko navede svoje uporabniško ime na Snapchatu ali Instagramu oziroma kakšen drugi kos informacije.

V BOJ PROTI SNAPCHATU

Lifestage je poskus Facebooka za ponovno pritegnitev pozornosti najstnikov, ki v vse večjem številu uhajajo na druga družbena omrežja, predvsem Snapchat.

Tukaj pa se postavlja vprašanje, koliko je Lifestage pri tem uspešen. Že promocijski materiali aplikacije namreč v vrstici 'Reach me' prikazujejo napis 'Snapchat me' ['Poveži se z menoj na Snapchatu'], kar je za aplikacijo lahko dvorezen meč.

Za nekoliko grenek priokus ob poskusu lansiranja nove aplikacije poskrbi tudi dejstvo, da je imel Facebook v preteklosti smolo s samostojnimi aplikacijami, saj so številne – kot na primer Poke, Slingshot, Paper in Notify – že ugasnile.

Ljubljana, 29. 8. 2016,
Črt Gojznik

Virtualna resničnost, enostavno!
24. 8. 2016

Ljubljana, 24. 8. 2016,
Črt Gojznik

Instant articles
16. 8. 2016

Instant članki

Hitri in odzivni instant članki

Instant članki so hitra in interaktivna izkušnja za branje člankov v vašem News Feedu.

Uporablja isto tehnologijo, ki naloži fotografije in videoposnetke hitro v naše mobilne aplikacije, Instant članki to storijo 10x hitreje kot standardni mobilni spletni članki.

Facebook nativni format je poln inovativnih načinov pripovedovanja interaktivnih zgodb. Zahvaljujoč močnim vgrajenim medijskim značilnostim in prilagodljivimi tipografskimi elememnti, vam Instant članki nudijo AWesome funkcije s katerimi zagotavljate nedvomno boljšo izkušnjo za vaše uporabnike.

Funkcije Instant člankov

Infografika - Instant članki

Fotografija

Po privzetem so vse fotografije interaktivne. S klikom s prstom na fotografijo, se bo fotografija razširila na celoten zaslon, po tem pa lahko uporabniki nagibajo telefon naprej in nazaj ter uživajo v interaktivnem gledanju fotografije.

V Instant članek lahko dodamo nativni Facebook Like, Comment in Share gumb, s čimer dajemo uporabnikom dodatne možnosti interakcije z individualnimi elementi v članku.

Slideshow

V članku lahko pripravimo tudi več slik skupaj v "diaprojekcijo", ki se premika horizontalno.

Video

Nativni videi v Instant člankih se predvajajo avtomatsko, takoj, ko ga uporabnik zagleda v članku, kar daje še dodatno izkušnjo in poživi zgodbo. Uporabnik si lahko z nagibom telefona video ogleda tudi v horizontalnem pogledu. Instant članki podpirajo tudi GIF-e.

Vdelave (embeds)

Mape – Pin na zemljevidu prikazuje sedež AV studia v Velenju.

Omogoča objave YouTube videa, Facebook in Instagram objav. Instant članki neopazno vključijo vse vrste spletnih vdelav, vključno z interaktivnimi grafikami, video predvajalniki in oglasi.

Kako do Instant članka?

Instant članek je HTML5 dokument, optimiziran za prilagojen prikazovalnik in hitro mobilno izkušnjo.

V AV studiu smo s pomočjo našega produkta – SiteKit – poenostavili kreiranje Instant člankov, ki zahtevajo veliko znanja in truda.

Z enim klikom lahko pretvorite svoj članek v Facebookov hiter in odziven Instant članek, ki bo navduševal vaše uporabnike in s tem večal vašo bazo lojalnih sledilcev.

SiteKit Instant članek
SiteKit

Canvas

Canvas

Oblikovan za mobilne naprave

Canvas je izjemna in interaktivna izkušnja na Facebooku za podjetja, ki želijo povedati svoje zgodbe in predstaviti svoje izdelke.

Canvas je bil narejen, da lahko vnesete življenje vašim vsebinam, ki se hitro nalagajo in dajejo novo izkušnjo uporabnikom na Androidu in iOSu. Uporablja enako tehnologijo, ki prikazuje fotografije in video posnetke v Facebook aplikaciji, Canvas vsebino nalaga hitro, več kot 10-krat hitreje kot standardni mobilni splet.

Ljubljana, 16. 8. 2016,
Črt Gojznik

Facebook objavil novo pravilo za 20 % besedila na fotografiji oglaševanih objav
9. 8. 2016

Ko oglašujemo na Facebooku moramo slediti določenim pravilom oglaševanja in eno izmed njih je 20 % besedila na fotografiji oglaševane vsebine.

Moramo biti previdni, da na fotografijo ne umestimo več kot 20 % besedila, saj nam Facebook ob neupoštevanju pravila zavrne oglas. Koliko pa je 20 % besedila? To najlažje ugotovimo tako, da grafiko razdelimo na 25 kvadratkov, potem pa s tekstom zapolnemo 5 kvadratkov.

Druga možnost je, da uporabimo Facebook ‘grid tool’— www.facebook.com/ads/tools/text_overlay.

1. Image text: OK

To pomeni, da na naši fotografiji ni skoraj nič texta oz. samo logotip.

2. Image text: Low

To pomeni, da obstaja verjetnost, da bo naša oglaševana objava dosegla manjše število ljudi.

3. Image text: Medium

To pomeni, da bo naša oglaševana objava dosegla manjše število ljudi, kot če bi bila optimalna.

4. Image text: High

Če bo naša fotografija imela preveč besedila, je zelo mala verjetnost, da bo sploh prikazana.

Kot tekst se šteje tudi naslednje:

- Logotipi

- Številke

- Watermark-i

Kot tekst ne šteje:

- Platnice knjig

- Produktne fotografije

- Infografike

- Plakati

Kaj bo prineslo novo pravilo?

Pri ustvarjanju oglaševane vsebine bomo lahko vnesli nekoliko več besedila, če bo to res nujno, vendar bomo še vedno omejeni z količino zaradi novih 4 klasifikacij. 

Ujeti trend prvi, drugi, deseti ali predzadnji?
16. 6. 2016

Danes trendi prečkajo meje hitreje kot kdajkoli. Nič presenetljivega, saj tudi ideje krožijo s svetlobno hitrostjo. Ne glede na to, kako lokalno podjetje deluje in komunicira, se splača vsaj pogledati čez ograjo. Ker si danes redko kdo lahko privošči, da je lokalno okolje njegov edini bazen rasti in razvoja, uspeha in napredka.

Ko je govora o trendih, se pogosto najprej sproži dilema – Ali smo že prepozni? Je trend že v upadu in smo ga zamudili? Kateri trend je sedaj najbolj aktualen in ga moramo ujeti? Tovrstna vprašanja so odveč, saj so v resnici nepomembna. Ni pomembno biti prvi, temveč tisti, ki je trend najbolj uspešno prilagodil.  

»Adapt. Apply. Win.« je zlato pravilo, ko gre za svetovne trende. Svojo energijo in kreativnost je treba osredotočiti na adaptacijo svetovnega trenda v svojem lokalnem okolju. Ključno vprašanje je torej: Kako lahko globalni trend prilagodim in inovativno uporabim pri komuniciranju v svojem okolju?

GLOBAL TREND x LOCAL CONTECT = (G)LOCAL INNOVATION

Adaptacija je ključ do uspeha. Prepoznati potrebe podjetja, zastaviti cilje in jih korak za korakom uresničevati s strategijo, ki upošteva globalne trende, vendar z inovativnostjo in kreativnostjo prilagojene na okolje oz. okolja, kjer podjetje deluje.

Kako to poteka v praksi?

Poglejmo na primeru globalnega trenda, imenovanega new normal, ki se je razširil iz Amerike. Ker je družbena odgovornost 'must have' oz. 'must do' za ugledna in uspešna podjetja in blagovne znamke, je trend new normal tista nadgradnja, ki kreativno provocira in razbija ustaljene norme.

Trend izziva stereotipe, družbene norme, ustaljene vzorce in tradicionalno mišljenje. Prisega na raznolikost, svobodo in podpira posameznike in ljudi, ki si želijo spremembe.

Primeri:

  1. Ameriško podjetje J.C. Penney (pohištvena branža) iz Teksasa je na materinski dan, ki mu je sledil še dan očetov, šokiralo z objavo oglasa z istospolno družino in javno izkazalo podporo. 
  2. McDonald's je v Taiwanu novo kampanjo za McCafe zgradil na zgodbi istospolno usmerjenih in se pridružil borbi za pravice gejev
  3. Zara je lansirala prvo 'Ungendered' linijo oblačil, ki niso razdeljena na moške in ženske kroje – enaka oblačila za oba spola.
  4. PayPal je načrtoval otvoritev novega centra v Severni Karolini na jugu ZDA, ki bi prinesel novih 400 delovnih mest. Oblast je v javnost dala nov zakonik, ki omejuje pravice istospolno usmerjenih, biseksualcev in transvestitov. Ker je to v nasprotju s vrednotami in politiko PayPala, je družba umaknila svojo ponudbo za otvoritev centra in jasno izrazila nestrinjanje z novim zakonom.
  5. Ferrero je v duhu imigrantskega dogajanja in letošnjega nogometnega prvenstva Euro 2016 vsem znanega, modrookega in svetlolasega dečka s čokolade Kinder zamenjal z 11 obrazi, ki pripadajo nemški nogometni reprezentanci. Na čokoladi so fotografije igralcev iz otroških let.
Ljubljana, 16. 6. 2016,
Mateja Kurež

5 načinov uporabe Snapchata za podjetja
30. 3. 2016

Zakaj Snapchat?

Snapchat
Z več kot 100 milijoni dnevnih aktivnih uporabnikov in 400 milijoni poslanih snapov na dan je Snapchat ena izmed najhitreje rastočih družbenih platform.

Kot ste že verjetno opazili, približno 70 % uporabnikov Snapchata spada v starostno skupino med 18 in 34 let. Tudi če vaša ciljna skupina ne spada v to demografijo, Snapchat postaja pomemben del globalnih marketinških kampanj.

Podjetja uporabljajo Snapchat za kreiranje dnevnih "Storijev", ki sprožijo interakcijo in navdušenje uporabnikov. Story, ki traja 24 ur, je niz posnetkov, ki se ga uporablja za video pripoved. Dnevno je na Snapchatu ogledana več kot milijarda "Storijev".

Pri kreiranju vsebine se lahko zabavate z orodji, ki jih platforma omogoča, in sicer z dodajanjem filtrov, geofiltrov, tekstov, emoji-ev, glasbe, vse znotraj platforme.

Tukaj je 5 načinov, kako lahko izkoristite Snapchat, da presenetite svoje občinstvo in dvignete prepoznavnost vaše znamke.

1. Zagotovite ekskluzivno vsebino

Veliko podjetij uporablja Snapchat zaradi njegove prezence. Vi lahko izkoristite ta atribut za utrditev vezi skupnosti vaših sledilcev z objavljanjem vsebine, ki prikaže drugačno stran vašega podjetja. Na primer, z objavljanjem vsebine, ki ni na voljo na vaših ostalih družbenih omrežjih, kjer sledilcem ponudite vpogled v vaše podjetje. To bo navdušilo sledilce, ker bodo imeli občutek, da so del zgodbe in bodo razvili čustveno povezavo z vsebino in vašim podjetjem.

Z zagotavljanjem takšne vrste vsebine vašim Snapchat sledilcem ustvarjate zaupanje in ekskluzivnost. Seveda pa se je treba zavedati, da lahko nastane težava pri kreiranju vsebin, tako časovno kot z vidika proračuna. Vsebina naj bo zabavna in zanimiva za sledilce. Pred objavo se vedno vprašajte, ali je to nekaj takšnega, kar bi tudi mene zanimalo?

2. Presenetite sledilce z nagradnimi igrami

Nagradne igre na družbenih omrežjih so eden izmed boljših načinov za grajenje lojalnosti uporabnikov in Snapchat uporabniki jih imajo zelo radi.

Preko snapov ponudite promocijske kode ali popuste s Snapchat "iskanjem zaklada".

Gradite vznemirjenje, ko oznanite nagradno igro ali promocijsko ponudbo na Snapchatu pred začetkom akcije.

Lahko objavljate 10-sekundne snape s posebnimi promocijskimi kodami, ki so dostopne samo na vašem Snapchat profilu.

Ko nagradite vaše občinstvo, ker sledijo vašim Snapchat storyjem, obstaja večja verjetnost, da bodo besedo razširili tudi do svojih prijateljev in družine.

Vedenje odjemalcev in uspešnost profila lahko merite tako, da vidite, koliko promocijskih kod je bilo uporabljenih.

3. Povabite sledilce k sodelovanju

Družbena omrežja morajo temeljiti na dvosmerni komunikaciji z vašim občinstvom. Vključite vaše sledilce tako, da jih povabite k sodelovanju.

Na primer, povabite jih v svojem Storyju, da pošljejo selfie z enim od vaših izdelkov ali naredijo video, kjer pojasnijo, zakaj jim je všeč vaš izdelek.

Everlane je svoje sledilce nagovoril, da s pomočjo screenshota zajamejo svoj snap, kjer lahko postavijo svoje vprašanje o novi kolekciji čevljev ali pa jim pišejo v chat.

Da boste ustvarili več uspešnih povezav med vami in uporabniki, poskrbite, da odpisujete svojim sledilcem. To lahko storite preko funkcije chat ali pa jim pošljete sliko, na kateri se jim zahvalite. Z rednim odpisovanjem in interakcijo s sledilci boste poskrbeli, da se vaši Snapchat sledilci počutijo, kot da imajo poseben privilegij in da so vključeni v vašo zgodbo.

4. Vključite elemente blagovne znamke v story

Snapchat vam omogoča, da se povežete z vašim občinstvom in nadaljnje okrepite glas in ton vaše blagovne znamke na ustvarjalen način. Vaš Snapchat story, ki je odraz vaše blagovne znamke, lahko prikazuje vaše izdelke, ponuja zgodbe "iz ozadja" (behind –the-scenes), dejavnosti zaposlenih ali intervjuje s ključnimi deležniki.

Lilly Pulitzer, blagovna znamka, znana po svoji zanimivem življenjskem slogu, napolnjenim z roza in zelenimi odtenki, poudarja te elemente v svojih Snapchat storyjih. Njihovi storyji vsebujejo palme, oblikovalski studio, slikanje modelov na plažah in dogodke v trgovini. Imajo tudi svojo blagovno znamko geofilter za stranke, ki kupujejo v trgovini.

Ker story traja le 24 ur, je konsistentnost objav ključnega pomena.

5. Povežite se z ambasadorji

Vaša skupnost je napolnjena z vplivneži na posameznih družbenih omrežjih, kar pomeni, da lahko izkoristite njihovo "Snapchat moč" v vaš prid. Naj preko svojega profila povabijo svoje uporabnike, da dodajo vaš profil, ali pa jim omogočite dostop do vašega profila in naj s tem "okupirajo" vaš story.

Redbull se je povezal s kanadskim deskarjem in dobitnikom zlate medalje X Games, Markom McMorrisom. S pomočjo Snapchat profila je sledilce popeljal skozi njegov dan surfanja v San Diegu.

Ko vplivneži prevzamejo vaš račun in povejo svoje osebne zgodbe, njihova priljubljenost povečuje vašo blagovno znamko.

Ljubljana, 30. 3. 2016,
Črt Gojznik

8 nasvetov za povečanje obiska spletne strani
16. 3. 2016

10. in 11. 3. 2016 smo se udeležili konference InOrbit 2016, v Kongresnem centru Brdo pri Kranju. Dobro organiziran dogodek je postregel s pestrim izborm govorcev iz različnih držav. Med njimi je bil tudi produktni manager na Googl-u Stefan Schnabl, razvojni upravnik na Twitter-ju Anton Krasun in specialistka za YouTube Carolin Jahn. Dotaknili so se različnih tem, v nadaljevanju pa smo povzeli nekaj najbolj izpostavljenih nasvetov za povečanje obiska na vaši spletni strani.

1. NAVADA

Vsak od nas ima kakšno navado. Morda je jutranja kava in branje dnevnega časopisa ali pa ogled Facebook objav svojih prijateljev. To počnemo zaradi zabave ali sprostitve, saj v tem uživamo in nam to ne predstavlja napora. Zakaj nebi torej to izkoristili in uporabnika navadili na branje naših novic na spletu, naši e-sporočil, naših objav na blogu …

Kako pa lahko to dosežemo? Z dobro vsebino! Katere pa so oblike vsebine, ki so za uporabnike najbolj zanimive in prepričljive? Odprta vprašanja, zgodbe, ankete in seveda kritike. Vse te oblike spodbujajo uporabnika naj komunicira z nami. Bolj kot bo zanimiva vsebina, več uporabnikov nam bo sledilo in se vključevalo v pogovore, skozi katere pa bomo spet pridobili vse več idej za nove vsebine.

2. E-MAIL SPOROČILA

Če so nam uporabniki zaupali svoj e-mail naslov, potem pričakujejo naše sporočilo. Ne pozabimo izkoristiti vsaj naslednjih dveh trenutkov, da pošljemo sporočilo uporabniku: ob vpisu (zahvalite se uporabniku za njihovo zaupanje) in rojstni dan (ponudite mu še darilo). Na ta način boste uporabniku pokazali, da vam ni vseeno zanj.

Za graditev takega odnosa vam bo pomagala tudi velika količina podatkov o uporabniku, zato se ne bojte vprašati uporabnika po njegovih zanimanjih, saj mu boste na ta način ponudili vsebine, ki ga zanimajo. Vendar ga s takimi vprašanji ne napadite takoj, za začetek je dovolj, da vam zaupajo svoj naslov, vse ostale informacije pa lahko pridobite kasneje.

Že obstoječe uporabnike je potrebno negovati, saj je nove uporabnike mnogo teže pridobiti. Kako? Z njimi je potrebno vzpostaviti komunikacijo in jih poslušati in odgovarjati na njihova vprašanja in pripombe. Poskrbimo, da jim e-mail sporočila pošiljamo tolikokrat na teden, kot jih želijo in le z vsebino, ki jo pričakujejo. Seveda so dobrodošle tudi posebne ponudbe za zveste uporabnike.

3. MOBILNIKOM PRILAGOJENO

V veliki večini vsebino spletnih strani in e-mail sporočila uporabniki pregledujejo preko pametnih telefonov, zato je danes že obvezno imeti spletno stran in e-mail sporočila v prilagodljivem dizajnu.

Pri e-mail sporočilih je pozornost potrebno nameniti tudi količini vsebine. Saj ni potrebno, da v sporočilu napišemo čisto vse informacije. Poudari naj se samo ključne, seveda pa se doda povezavo na spletno stran, kjer uporabnik lahko pridobi več informacij o izpostavljeni temi.

4. NEUMNE VS. PAMETNE IDEJE

Naj bo ideja pametna ali neumna, v kolikor bo izhajala iz potreb uporabnikov, bo uspešna. Primer na prvi pogled neumne ideje je unboxing, kjer uporabniki kupijo izdelek in se posnamejo, ko ga odpirajo, med tem pa vse natančno opisujejo.

Pa je to res neumno? Poglejmo primer: Amazon Fire Phone: Unboxing & Review.  Video bo zelo koristil tistim, ki bi si želeli kupiti telefon, vendar še niso povsem prepričani. Opis izkušnje iz videa pa mu bo verjetno olajšal odločitev. Pa primer pametne ideje – What's up moms. Stran je namenjana mamicam, saj na njej najdejo nasvete za aktivnosti, hrano, reševanje problemov, nego …

Torej ko boste iskali idejo za vašo objavo, stran ali video, izhajajte iz potreb ljudi.

5. POVEČANJE OBISKA V SPLETNI TRGOVINI

Uporabnika pritegnejo navodila za uporabo, triki, recepti, uporabni nasveti… S takimi vsebinami povečamo ogled naše strani in boljšo uvrstitev znotraj iskalnika, kar pa pomeni večja možnost, da smo opaženi in posledično se poveča tudi promet na spletni trgovini.

Za primer lahko vzamemo spletno stran www.ties.com, spletna stran ima tudi spletno trgovino, ki prodaja kravate, na strani pa lahko najdemo vse mogoče nasvete za moškega – Moška akademija.

6. UGODEN ČAS OGLASA

Posamezni uporabnik je lastnik več elektronski naprav, s katerimi dostopa do spletnih vsebin: računalnik doma, morda tudi v službi, tablični računalnik in pametni telefon. Vzemimo za primer, da v tem hitrem načinu življenja uporabnik na poti iz službe išče letalske vozovnice za počitnice prek mobilnega telefona. Ko pa pride domov, nadaljuje z iskanjem na tabličnem računalniku.

V kolikor uspemo povezati, da isti uporabnik uporablja ti dve različni napravi, mu lahko ponudimo oglase za hotel, rent a car, izlete in poodobno povezane s destinacijo, ki jo je že iskal. In to je seveda pravi čas in okolje, da uporabnikom ponudimo to, kar ga verjetno v določenem trenutku najbolj zanima.

7. KLJUČNE BESEDE

Vsem je že dobro znano, da je pametno narediti raziskavo ključnih besed, ki so najbolj iskane na spletu in le-te vključiti na spletno stran (v vsebini, meta opisih, alt tekstih, url-ji …). Raziskavo je pametno izvesti večkrat in na ta način širiti nabor vključenih ključnih besed na strani. Saj nam služijo kot oporne točke, na katerih potem gradimo vsebino na spletni strani.

8. PLANIRANJE

Mnogo časa, skrbi in pa tudi denarja je lahko prihranjenega, če se pred pričetkom izdelave spletnega projekta izdela temeljita projektna dokumentacija, ki vključuje startegijo in plan izvedbe. V planu je potrebno zapisati odgovore na 5 ključnih vprašanj:

Zakaj to delamo?
Za koga to delamo – ciljna skupina?
Kaj – vsebina?
Kako – preko katerih kanalov bo vsebina posredovana ciljnim skupinam?
Načini meritev in prilagajanje različnim napravam.

Smiselno pa je tudi upoštevati zaporedje naštetih korakov, saj le na ta način zastavimo najbolj realen plan realizacije projekta.

Ljubljana, 16. 3. 2016,
Ana Verdinek

Konec Instagrama, kot ga poznamo?
16. 3. 2016

Instagram

Platforma za deljenje slik in videov je v torek, 15. 3. 2016, objavila, da bo lahko kmalu uporabnikove prikaze objav začela prikazovati "logaritmično" in ne več kronološko. Zaenkrat je s tem zadovoljno zelo majhno število ljudi.

Vaš prikaz objav na Instagramu je bil kronološko razdeljen od vsega začetka popularne platforme za deljenje slik in videov. To je ohranjalo stvari urejene, vendar Instagram ne verjame več, da ta metoda deluje najbolje.

Facebook je izjavil, da njihovi uporabnik zgrešijo v povprečju do 70 % objav na njihovem feed-u. To se dogaja zaradi velike rasti Instagrama v preteklem času, kjer se večina deljenjih slik izgubi v morju ostalih slik. Tukaj se znajdejo tudi vse vsebine, ki bi nas sicer zanimale, ampak jih ne vidimo.

Rešitev?

Instagram feed
Trdijo, da je najboljši način, da v News feedu uporabijo podoben algoritem, kot ga trenutno uporablja Facebook. Videti je, da bo Instagram dal prednost in prikazoval tiste objave, ki so pomembne za vas oziroma tiste, ki vas zanimajo.

To lahko vključuje vaš odnos do uporabnika, kako pogosto »"lajkate" določenega izvajalca in ostale kompleksne dejavnike.

Če Instagramov algoritem pravi, da je objava za vas bolj pomembna, jo bo premaknil na vrh feeda, kjer bo čakala, da odprete aplikacijo in jo lahko pogledate.

Začetek nove izkušnje je predviden "v prihodnjih mesecih", tako da boste imeli nekaj časa za pritožbe ali pohvale, če se za to odločite.

Ali to sploh želite?

Instagram app
Jaz osebno imam rad kronološko organiziran news feed. Ali zamudim objave, ki jih ne bi želel zamuditi? Verjetno, ampak vseeno najdem mir v tem, da imam kronološko urejeno strukturo prikazovanja objav.

Če bo sistem deloval podobno kot matično družbeno omrežje, moram reči, da nisem velik oboževalec ideje. Facebook se preprosto zdi preveč "razmetan". Poleg tega ne morem "lajkati" ničesar, ker bom nenadoma bombardiran z objavami te iste osebe.

Kaj pa mislite vi?

Morda bo primerno, da se vam ne bo treba "prebijati" skozi neskončno nepomembnih slik, samo da bi videli tistih nekaj fotografij ali video posnetkov, ki vas zanimajo.
Ljubljana, 16. 3. 2016,

Najboljše iz sveta digitalnega marketinga
8. 3. 2016

22. februarja 2016 je v ljubljanskem hotelu Lev potekal mednarodni seminar »The best of global digital marketing«. Hando Sinisalu, glavni govorec in producent seminarja, pa tudi novinar in raziskovalec na področju digitalnega marketinga, ki je sodeloval pri več kot 200 marketinških konferencah v 24 državah, je predstavil nekaj najuspešnejših digitalnih kampanj.

Pomembnost podatkov v digitalnem marketingu

Vsak posameznik, ki soustvarja marketinško kampanjo, si seveda želi njenega uspeha, a v naprej ga je težko napovedati. Vendar pa na podlagi nekaterih podatkov in analiz lahko pridobimo uporabne informacije, s katerimi vplivamo na uspešnost kampanje.

Študije primerov:

Bonnington's Irish Moss 'Flu Tracker'
Kampanja, ki se izvaja ob pravem času na pravem mestu, ima mnogo boljše rezultate. Primer je podjetje, ki se ukvarja s prodajo sirupa proti kašlju in je z minimalnim oglaševalskim proračunom naredilo zelo uspešno kampanjo. Kako? Tako da so oglas predvajali v času prehladov in obolenj. Pravi čas so določili s preučevanjem ključnih podatkov kot so vreme, število obiskov pri zdravniku, spremljanje Facebook in Twitter objav ipd. 
BGH: My Home is an Oven
Uporabniku postrezimo z individualiziranimi podatki. Podjetje BGH je ustvarijo aplikacijo, s pomočjo katere si prebivalci Buenos Aires-a lahko izračunajo, koliko ur je njihovo stanovanje izpostavljeno soncu. Večja kot je izpostavljenost soncu, višji popust uporabniki pridobijo za nakup klime. 
Lexus 'Beyond Utility 1000 to 1'.
S pomočjo zbranih podatkov lahko uporabniku ponudimo zanj najbolj primeren oglas. Lexus je za promocijo svojega novega modela NX izdelal 1.000 različnih Facebook oglasov. S pomočjo Facebook tehnologije lahko uporabniku, glede na to, kaj ima le-ta rad, ponudimo oglas, ki bo najbolj pritegnil njegovo pozornost. 

Mobilni marketing – primer Južne Afrike

Afrika je drugo največje mobilno tržišče na svetu. V Južni Afriki ima na primer več ljudi svoj mobilni telefon kot pa računalnik, tablični računalnik ali televizijo, zato je v tej državi mobilni marketing zelo dobro razvit. Nekaj uspešnih primerov mobilnega marketinga v Južni Afriki je predstavila Carmen Murray, direktorica prodaje in marketinga v južnoafriški podružnici svetovalne družbe za mobilni marketing Mobitainment. Carmen trdi, da zanimanje uporabnikov lahko pritegnemo na podlagi štirih ključnih besed: Fun, Fame, Fortune in Free, ki govorijo o tem, da moramo izkoristiti učinke zunanje motivacije, s pomočjo igre narediti delo zabavno in prijetno ter za pravilno opravljeno delo ponuditi nagrado.

Študije primerov:

Red Bull Kas’Lami Festival
Uporabniku ponudimo zabavo in nagradimo želeno vedenje. Organizatorji Red Bull Kas’Lami Festivala so z oglaševanjem preko mobilnih telefonov želeli o festivalu obvestiti čim več ljudi in povečati prodajo vstopnic, vendar na zabaven način. S posredovanjem informacij o festivalu, glasovanjem za najboljšega glasbenika in poslušanjem mobilnega radia so uporabniki zbirali točke, več točk pa je pomenilo več možnosti za brezplačno vstopnico. 
Knorrox QixCall
Uporabniki so pripravljeni poslušati/si ogledati oglas, če jih po tem nagradimo. Podjetje Knorrox je uporabnikom omogočilo brezplačen enominutni klic, če jim lahko v zameno, pred izvedbo klica, predvaja 30 sekundni oglas. 
Omo Fast Kids Maths
Spodbujanje napredka v družbi.  V podjetju Omo, ki se ukvarja s prodajo pralnih praškov, so razvili aplikacijo, ki spodbuja otroke k reševanju matematičnih problemov. S pravilnimi rešitvami si povečujejo možnost za nagrado – brezplačni obrok v restavraciji s hitro prehrano ali sladoled Paddle pop. Aplikacija je brezplačna 30 dni od prve prijave in s kodo, ki se nahaja na embalaži pralnega praška. 

Moč vsebinskega marketinga

Vedno imamo dve opciji – lahko se držimo ustaljenih »varnih poti« ali pa tvegamo in preizkusimo nekaj novega. V vsakem primeru lahko doživimo uspeh ali izgubo. Vsebinski marketing sicer ni nič novega, vendar je njegova moč neverjetna. Za uspešnost kampanje je pomembno, da so ideje usklajene s časom, državo, aktualno problematiko,...

Študije primerov:

The Unbelievable Challenge
Izkoristimo izmišljeno osebo, legendo, značilnost svoje države, regije ali kraja. Finska proizvodnja jekla, Rukki, je arhitektom ponudila poseben izziv v obliki natečaja – skonstruirati hišo za Božička. Podjetje je na ta način uspešno predstavilo uporabnost svojih izdelkov in povečalo prepoznavnost med podjetji, ki se ukvarjajo z gradbeništvom. 
Always #LikeAGirl
Podiranje stereotipov lahko postane uspešna kampanja. Svetovno znan velikan prodaje produktov za ženske je v svoji uspešni kampanji izpostavil besedno zvezo »kakor dekle« (Like a girl). Med puberteto in kasneje le-ta pogosto predstavlja žalitev za dekleta, zato so s kampanjo želeli spremeniti njen negativni pomen. 
Ariel | Share The Load
Izpostavimo socialno-kulturno problematiko, da se ljudje začnejo spraševati, razmišljati, spreminjati mnenje … Ariel je z izpostavitvijo socialno-kulturnega problema povečal prepoznavnost in prodajo v Indiji, kjer večina žensk opravlja dvojno delo – službo in domača gospodinjska opravila, moški pa samo službo. S svojo kampanjo je Ariel želel Indijcem približati idejo, da je pranje perila lahko tudi moško opravilo. 

Recikliranje idej

Zakaj ne bi uporabili že preizkušene ideje, če je ta dobra in navdihujoča? Formula za uspešno kampanjo je stimulate -> innovate -> elevate. Vas je že kdaj kakšna kampanja tako navdihnila, da je še danes niste pozabili? To je to. Vsak posameznik stvari doživlja drugače – kampanja sicer pri posameznikih prebudi podobna čustva, pa vendar ne ista. Kako torej reciklirati? Podoživite kampanjo s svojega zornega kota in ji dodajte svoje ideje, ki so skladne z želenimi cilji. Morda vam bo prav kampanja WWF – Families on the verge of extinction v navdih in pomoč pri ustvarjanju naslednje kampanje.

Za konec pa še skok v prihodnost – imate morda idejo, kako bi spletno stran The last hours of LauraK uporabili v inovativni kampanji?
Ljubljana, 8. 3. 2016,
Ana Verdinek

Superweek - Evropska konferenca digitalne analitike
14. 2. 2016

“Če bi imel 8 ur časa, da posekam drevo, bi 6 ur porabil za to, da nabrusim sekiro.” Abraham Lincoln

Pred kratkim sem ponovno spoznala kako pomembna za kakršnokoli uspešno delo je priprava, dobra strategija in predvsem motiv ter končni cilj zadane naloge. V prvem tednu februarja sem se namreč udeležila Evropske konference digitalne analitike - Superweek, ki se je odvijala v gorski vasici Galyatető na Madžarskem. V zasneženi pokrajini s čudovitim razgledom sem imela priložnost poslušati predavanja in nasvete največjih svetovnih strokovnjakov in idejnih vodij moderne spletne idustrije kot so Avinash Kaushik, Jim Sterne, Caleb Whitmore, Stephane Hamel, Simo Ahava in mnogih drugih.

Izredno zanimivo je bilo spoznati ljudi katerih predavanja, bloge in druge prispevke preko spleta spremljam že nekaj let. Vzdušje je bilo kljub temu sproščeno, ob odmorih za kavo, kosilih ali vsakovečernem odprtem ognju na vrtu hotela sem lahko sproščeno poklepetala s prav vsakim od njih. Vsebina vodenih debat in odprtih miz bo bistveno vplivala na spletne trende v naslednjem letu
Naj se navežem na zgornjo misel. Ena izmed glavnih tem pogovorov je bilo dejstvo, da je za uspešno analizo zelo pomembna odprta komunikacija z naročnikom ter natančno poznavanje njegovih poslovnih ciljev, priporočil in idej. Torej bistveno je poznavanje celotnega poslovega procesa naročnika (tako online kot offline) in konteksta problema katerega namen je analiza. Ko je sekira naostrena, se lahko lotimo priprave strategije in analize podatkov, ter s končnim podatkom, ki bo stranki omogočil pravilno poslovno odločitev, dokončno posekamo drevo. 

Na metrike moramo torej gledati kot na simptome nečesa, kar se dogaja v realnem življenju. 

Druga bistvena tematika je bila serviranje pravega sporočila, pravi osebi ob pravem času ter nenehno optimiziranje tega procesa. Zato je potrebno prepoznavanje uporabnikov z različnih naprav in prilagojena vsebina ključnim tipom uporabnikov ob pravi priložnosti. Pomembno je, da so spletne strani zasnovane po modelu See Think Do Care, ki nagovarja uporabnike v različnih fazah nakupnega procesa. Torej od porabnika, ki se je z blagovno znamko šele spoznal, preko uporabnika, ki ima šibek / močan namen nakupa do najpomambnejše ciljne skupine, naših zvestih kupcev. 

Prav zaradi vse natančnejšega targetiranja uporabnikov pa vedno večji globalni problem postaja zasebnost in da je potrebno najti uporabniku prijazno in varno rešitev. Idealna rešitev bi bila sistem v katerega uporabnik vnese vse svoje podatke in s katerim lahko dejansko pregledno nadzoruje deljenje podatkov različnim 3rd party ponudnikom. Kar nekaj prisotnih strokovnjakov se je strinjalo z našim tweetom.


Beseda pa ni tekla samo o tehničnih tematikah, temveč tudi o pomenu odlične organiziranosti, vlogi kreativnosti v delovnem procesu, psihologiji ter pravilnem odnosu do sodelavcev. Različne generacije (x, y, z) imajo namreč različne potrebe, zahteve, želje, pričakovanja in reakcijski čas. 

Prejšnji teden je bil zame res Superweek. Nepozabna izkušnja in čas za izobraževanje, pogovore z ljudmi z istimi interesi, nova poznanstva ter osvojeno morje novih idej, optimizma in pozitivne energije za nove, drugačne pristope dela z našimi naročniki

Kogarkoli od bralcev zanima še več na to temo vabim, da mi zastavi vprašanje preko elektronske pošte ali Twitterja, ali pa se oglasi na kavico in čokolado v AV studio. :)
Ljubljana, 14. 2. 2016,

ROI družbenih omrežij
18. 1. 2016

Družbena omrežja so brezplačni marketinški medij. To že nekaj časa ne drži več, v 2016 pa bo še toliko manj.

Koncept družbenih omrežij se še naprej usmerja v olajšanje dostopa do informacij za uporabnike, kar je sicer dobro za podjetja, vendar pomeni tudi to, da so uporabnikom na voljo vsebine celotnega sveta. Vaša vsebina torej konkurira z vsebino največjih podjetij in največjih produkcijskih agencij. Da nas uporabniki sploh še opazijo, potrebujemo dobre vsebine, ki so kakovostno predstavljene, to pa pomeni večji vložek časa, denarja in kadra.

Za veliko podjetij, ki jih glede na število sledilcev in interakcij označujemo za uspešna, je že zagotavljanje vsebine dovolj velik izziv, da je večina zaslužnih za dober odziv zadovoljna. Zgolj statistična števila všečkov, komentarjev in deljenj posameznih objav pa že nekaj časa veljajo le za samovšečne številke, ki prikazujejo le eno plat zgodbe. V večini primerov manjkajo povezave z merljivimi prodajnimi učinki oziroma povračilo stroškov investiranja (ROI) v družbene medije.

Digitalno usmerjena podjetja se že zavedajo, da morajo narediti še korak naprej in investirati dodatni čas, razvoj in denar v ostale povezane digitalne platforme, ki omogočajo direktno prodajo ali merljiva dejanja, povezana s prodajnimi procesi, medtem ko so določena podjetja še v postopku vzpostavljanja nastopa na družbenih omrežjih in grajenju baze sledilcev.

V letu 2016 lahko, skupaj z rastjo števila slovenskih podjetij, ki nastopajo na družbenih omrežjih, pričakujemo tudi večji poudarek na zagotavljanju neposredne in posredne povezave med posameznimi objavami in prodajnimi dejanji ter pri merjenju uspešnosti nastopa tudi preko prodajnih rezultatov.

Ljubljana, 18. 1. 2015,

SEO v prihodnosti ali kako bomo ostali najboljši
26. 3. 2015

SEO je lahko zabaven in zanimiv, lahko pa nam v digitalnem marketingu močno zagreni življenje. Google je še vedno glavni iskalnik, saj dosega več kot 3,5 miljard iskanj na dan. Kje na Google iskalniku boste, je odvisno od vaše spletne strani, njene kvalitete, vsebine in Googlovega algoritma.

Google uporablja za rangiranje spletnih strani v svojem iskalniku poseben algoritem, kateri v celoti javnosti ni poznan, so pa znane določene smernice, katere moramo na spletnih straneh upoštevati. Google svoj algoritem stalno spreminja, približno 1x na leto pa javnosti izda večje spremembe, katere moramo upoštevati, če ne želimo izgubiti svoje pozicije na isklanikih. V digitalnem svetu velja, če nisi na Googlu, potem te ni oz. moraš biti vsaj na prvih 3 straneh, če želiš, da te potencialne stranke najdejo.

Kako priti čim višje?

Dejavniki, ki jih Google upošteva se skozi leta leta spreminjajo, nekatere stvari Google začenja zanemarjati, nekaterim dejavnikom pa povečuje njihovo vrednost.

Kaj je bilo pomembno in izgublja svoj pomen?

Nekateri dejavniki bodo po napovedih v prihodnosti izgubljali pomen, to sicer ne pomeni, da bodo popolnoma izločeni iz Googlovega algoritma, ampak bodo samo manj cenjeni. Med te dejavnike strokovnjaki uvrščajo:

  • Page Rank: Page Rank na uvrščanje strani nima več vpliva, lahko pa iz njega izvemo ali je stran pravilno vzdrževana in kvalitetna
  • Starost domene: do sedaj so imele starejše spletne strani prednost pred novo postavljenimi zaradi te postavki, ki pa jo Google sedaj ukinja in s tem pripomore k boljši poziciji novejših spletnih strani
  • Družbena omrežja: glede te postavke so mnejna deljena, vsekakor pa zaradi lahkega prirejanja števila deljenj na družbenih omrežjih, ta postavka iz vidika Googla izgublja pomen
  • Backlinks: vhodne povezave Google sicer še vedno upošteva, vendar pa jim ne daje več tolikšnega pomena. Dandanes je dobro imeti do nekje maksimalno 75 izhodnih povezav, kar se mogoče sliši veliko ampak te povezave se hitro nakopičijo.

Kako bomo gradili na poziciji spletne strani v prihodnje?

Google si želi spletne strani, ki so prilagojene za lažjo in učinkovitejšo uporabo na mobilnih napravah. Če bo vaša spletna stran od 21. aprila 2015 prilagojena za mobilne naprave oz. v responsive designu, bo to menilo veliko prednost pri razvrčanju oz. povedano drugače, Google bo »kaznoval« vse spletne strani, ki niso prilagojene brskanju preko mobilnih naprav. Obsežnost te spremembe se kaže tudi v tem, da je Google preko svojega orodja Google WebMaster Tool že začel upozarjati skrbnike spletnih strani, ki ne ustrezajo novemu algoritmu.

Kaj moramo še zagotavljati za boljše pozicioniranje na iskalniku:

  • Čas na strani: Čas, ki ga uporabniki porabijo na vaši spletni strani, bo postal eden pomembnejših parametrov, po katerih bo Google ocenjeval kvaliteto vaše vsebine
  • Bounce rate: Google bo še vedno pozoren na bounce rate, visok bounce rate pri Googlu ni najbolj zaželjen, je pa odvisno od namena spletne strani
  • Osveženost vsebin: vsebine morajo biti redno ažurirane
  • Responisive design: najpomembnejše je, da je spletna stran prilagojena za brskanje na vseh mobilnih napravah
  • Poštenost: uporabniki si želijo poštene in ne lažne vsebine
  • Multimedia: uporabniki si na spletnih straneh želijo multimedijske vsebine, kar pomeni, da so na spletni strani tudi videi

Google torej svoje algoritme nenehno spremenija in če želimo biti vedno najboljši, jim moramo nenehno slediti in se jim prilagajati.

Ljubljana, 26. 3. 2015,